torsdag 26 januari 2012

Dag 4 - Ångest


Idag fick jag prova byxor. De var för små, såklart.
Det som skrämmer mig mest är storlekarna jag börjar komma upp i.
En tankeställare är ju, varför i hela friden man provar byxor som är för små upp till byxor som passar istället för att man provar byxor som är på tok för stora och gå ner till storlekarna tills man hittar något som passar? Det är iallafall så det verkar fungera för en hel del och tja, helt ärlig tär det en hel del på självförtroendet när man är "för fet för kläderna"..!

Jag vill gå neråt!
Och det börjar jag göra också, hoppas jag!
Det blev Zumba i en timme tillsammans med mamma medan älsklingen ställde sig på cross-trainern och trampade på och lyfte lite vikter. En annan börjar känna att motoriken inte riktigt är på topp! Det dansades på som sjutton, men inte riktigt rätt kanske.

Nåja, tre dagar tills en vecka har gått och en andra inmätning skall göras bara för att hålla lite koll. Fyra dagar kvar tills jag fyller 20 år! Tårta och kakor då, så kommer nog inte hända så mycket denna och nästa vecka.

Ses imorn! Ingen schemalagd träning då heller tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar